THEATERMAKERS

Via het Social Mediakanaal TIKTOK kwam ik toevallig in aanraking met de regisseur Michael Pilarczyk die afkomstig was uit Zoetermeer 

Toch ontbrak er een belangrijk onderdeel in een zelfs tweede fragment dat ik op TIKTOK bekeek en stuurde op 31 Juli 2022 mijn vraag aan hem met daarbij een mogelijk verzoek om elkaar iets beter te leren kennen.

Op 01-08-2022 schreef ik als antwoord:

Beste Mirjam

Bedankt voor je persoonlijke antwoord. Het lijkt mij een superieure gedachtegang te zijn, maar helaas zie ik er geen enkele weerklank in. 

 

Het doet me denken aan het verkooppraatje van vele tegenwoordige ogenschijnlijke doelen die het IK individu zichzelf herhaaldelijk zou moeten stellen. 

 

Volledige vrijheid kiezen om dan op je menselijke geest volkomen te gaan vertrouwen, maar is jouw menselijke geest van deze wereld eigenlijk wel echt te vertrouwen?

 

Ben je niet gewoon het product dat juist zeer onbewust met tal van tegenstrijdige gevoelens heeft te maken?

 

En is het werkelijke doel van ieder menselijk wezen op aarde, niet altijd een groot mysterie in het leven dat de mens gewoon te boven gaat?

 

En blijft er dan niet gewoon over de kwetsbare hulpbehoevende mens die meerdere keren bewezen voor 95% in zijn onderbewuste leeft? 

 

Of heb ik hier opnieuw te maken met de zoveelste Goeroe die denkt dat hij of zij het allemaal zelf kan gaan bepalen en beslissen voor de zoekende mens?

 

en hieraan dan maar gelijk een handig lijkend verkoopmodel probeert te koppelen?

 

Natuurlijk heb ik zelf immers een grote zoektocht gedaan naar die Werkelijke Liefde, die mijn filmpje VADER,  VERTROUWEN en WATER allen perfect doen weerspiegelen?

 

Maar ook denk ik dan even aan mijn produktie van het filmpje over de 2 van de 4 sleutels over het mysterie van het menselijk leven 

 

of het filmpje over "DE FORTUNECOOKER naar de FILIPPIJNEN"

 

Misschien dat ik me dan vele malen beter weer opnieuw kan gaan richten op mijn eigen opera, dan een zogenaamde betrokken medemens dit destijds uit Zoetermeer, leek te willen doen.

 

Het bleek mij destijds een zeer ijdel mens die mijn project ter hand had willen nemen om het tot zijn eigen genoegdoening te kunnen vullen 

 

En hiermee zelfs nog in staat bleek om ermee voor het NOS landelijke nieuws journaal te laten verschijnen 

 

Pas vele jaren later kwam ik achter de werkelijke aard van  deze zeer zelfingenomen zeer ijdele man 

 

Een man uit Zoetermeer die zichzelf maar wat graag op de borst wilde kloppen als de zogenaamde allesbepalende grandioze theater regisseur die zelfs stiekem van mening was om poppenspeler Fred Delfgauw tot grote had kunnen brengen. 

 

En ja, ik moet bekennen dat ik dit zelf ook nog heel even heb willen bedenken totdat ik persoonlijk conymet Fred heb gekregen.

 

En nog iets later mijn ex-schoonmoeder in een overduidelijke gelijkenis zag verschijnen als zogenaamd teder en lachwekkend poppetje dat Fred dus echt niet voor niets zo had uitgebeeld

 

En vervolgens op een zogenaamde datingssite voor de werkelijke liefde liet verschijnen. 

 

Een stille genoegdoening van Fred? 

Ja, die vraag kan alleen Fred zelf alleen maar beantwoorden.

 

Maar om nog even terug te keren op mijn eigen straat operavoorstelling, bemerkte ik dat die ijdele theatermaker, maar voor het gemak, een hele belangrijke rol van de zangleraar of muzikant, gewoon maar achterwegen had gelaten. Zogenaamd van ondergeschikt belang. Dat deze muziekleraar mijn werkelijke biologische vader vertegenwoordigd, wilde hij zich blijkbaar niet om bekommeren.

 

Ook daarom is de film VADER een werkelijk document geworden en waarin in notendop mijn hele afkomst is weerspiegeld. Hierbij ook gelet op poppentheater en de verleiding van "het vreemd gaan" of "overspel plegen" tegenover het werkelijk professionele theater.